Київський швидкісний трамвай — мережа швидкісних ліній київського трамвая, що складається з двох ліній, по яких курсує п’ять маршрутів. Київський швидкісний трамвай вважають класичним прикладом швидкісного трамвая.Правобережна лінія Київського швидкісного трамвая стала найпершою лінією швидкісного трамвая в СРСР.

 

 

  • Перша черга була введена в експлуатацію 1 лютого 1975 року. Єдиним маршрутом став № 3, який їздив від Вокзалу до Редукторного заводу (8 км).
  • 1 січня 1977 року було відкрито маршрут № 1 Палац Спорту — Вулиця Сім’ї Сосніних (26 км), а маршрут № 3 продовжено до Кільцевої дороги.
  • 1 вересня 1977 року маршрут № 3 змінено: «Площа Перемоги»  — «Кільцева дорога» (19 км).
  • 28 грудня 1984 року маршрут № 1 продовжений до вулиці Булгакова (30 км).

Київський трамвай – це не просто один із видів міського транспорту. Це частка історії нашої країни загалом та Києва зокрема, один із атрибутів старого міста. Другий на території сучасної України (після львівського) та перший у колишній імперії, київський електричний трамвай свого часу став своєрідним порятунком у вирішенні складного транспортного питання Києва.

Своєю появою на міських вулицях трамвай зобов’язаний видатному інженеру Аманду Струве. Він підписав контракт з Київською міською Думою, а згодом створив акціонерне «Товариство Київської міської залізниці», яке й розпочало впровадженням трамвая на вулицях міста.Появі електричного трамваю у Києві передували інші види транспорту, які сьогодні видаються дивовижними. Це омнібуси, конки, а також паровий трамвай.